پلور را بشناسیم

مجموعه اقامتی طبیعت لاریجان – هتل در لاریجان – ویلا در آبگرم لاریجان – سوئیت در آبگرم – با کلیه قیمتها = هتل آبگرم رینه | رزرو هتل در رینه

محموعه اقامتی طبیعت لاریجان با مدیریت آقای رحمت اسماعیلی است که با بیش از 50 سال سابقه در عرصه ارائه خدمات اقامتی به مسافران را دارد. ارائه خدمات اقامتی از شغل های اجدادی ایشان بوده است که ایشان با گسترش این امر در احداث هتل بزرگ 6 واحدی لوکس در آبگرم ، وبلای اختصاصی و سوئیت های کوچک و ارزان بهترین انتخاب برای عموم سلیقه ها می باشد .

پلور را بشناسیم| شرایط خاص زمین‌شناختی دامنه‌های رشته کوه البرز، به‌خصوص در اطراف قله دماوند، به‌نحوی است که آب‌های زیرزمینی این منطقه املاح معدنی زیادی دارند و از خواص درمانی مختلفی برخوردار هستند؛ همین سبب شده است که چشمه‌های آبگرم این منطقه به‌دلیل خاصیت درمانی خود، مورد توجه گردشگران زیادی قرار بگیرند. تعداد زیادی از این چشمه‌های آبگرم در بخش لاریجان از شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارند؛ روستاهای ییلاقی و خوش‌ آب‌وهوای لاریجان در نزدیکی قله دماوند به‌واسطه چشمه‌های آبگرم خود شهرت دارند؛ روستای آبگرم لاریجان، یکی از این روستاها و از جمله جاهای دیدنی آمل به شمار می‌رود که نباید آن را از دست داد. گردشگران زیادی از لاریجان بازدید می‌کنند و همین، آن را به یکی از گردشگرپذیرترین مناطق این استان تبدیل کرده است.

پلور را بشناسیم

پلور را بشناسیم

پلور را بشناسیم

روستای پلور لارین در دامنه کوه‌ سربه‌فلک کشیده دماوند خودنمایی می‌کند. این روستا ممکن است به لحاظ مساحت و سکنه از دیگر روستاهای شمال کوچک‌تر باشد؛ اما به اندازه‌ای تماشایی است که توانسته یک سروگردن بالاتر از بیشتر روستاهای مناطق اطراف قرار بگیرد.

پلور در همسایگی دماوند قرار دارد. این روستا در ارتفاع ۲۲۸۰متری از سطح دریا واقع شده است. به لطف این ارتفاع، با حضور در روستای پلور منظره‌ای تماشایی از قله‌های دماوند، بزمچال و پروانه پیش روی گردشگران قرار می‌گیرد. برای رسیدن پلور باید راه استان مازندران را در پیش بگیرید. در این مسیر چشمتان به منظره‌های تماشایی می‌افتد که نظیر آن‌ها را در هیچ‌کجای ایران سراغ نداریم. به استان مازندران که رسیدید، راه بخش لاریجان آمل را ادامه دهید. در این مسیر فرصتی فراهم می‌شود تا از دیگر جاهای دیدنی شمال ایران نیز دیدن کنید. در نهایت پس از عبور از جاده‌ای سرسبز، چشم شما به روستایی کوچک، اما زیبا روشن می‌شود که به آن پلور می‌گویند.

همسایگی پلور با دماوند، مرتفع‌ترین قله ایران باعث شده تا این روستا در کنار آب‌و‌هوای خوش، منظره‌ای تماشایی داشته باشد. از طرف دیگر زیبایی‌های پلور فقط به این روستا خلاصه نمی‌شود. در اطراف پلور تا چشم کار می‌کند جاهای دیدنی وجود دارد. این شرایط پلور را به یکی از بهترین روستاهای ایران به لحاظ گردشگری تبدیل کرده است. بر اساس آخرین سرشماری، کمتر از ۱۰۰ خانوار در پلور زندگی می‌کنند. این روستا جمعیت کمی دارد. با این حال مردمان آن باصفا هستند و از گردشگران با آغوش باز پذیرایی می‌کنند. پلور به اندازه‌ای جای تماشایی دارد که می‌توانید یک سفر کامل را به گشت‌و‌گذار در این روستا اختصاص دهید.

شغل مردم روستای پلور لارین

اهالی پلور روزگار خود را با دامپروری و زراعت می‌‌گذرانند. تماشای چرای حیوانات در مراتع سرسبز این منطقه تفریحی رایگان در روستای پلور مازندران به حساب می‌آید. مردمان این ناحیه به زبان آملی صحبت می‌کنند. این زبان یکی از لهجه‌های مازندرانی است و گویشی شیوا و دلنشین دارد. جالب است بدانید مدت‌ها پیش در منطقه قلعه دختر که فاصله کمی با پلور دارد، گنج‌های ارزشمندی پیدا شد. این شرایط باعث شده تا اهالی این منطقه افسانه‌های جالبی درباره وجود گنج‌های باارزش نقل کنند.

Call Now

Call Now Button