دره زمان پلور

مجموعه اقامتی طبیعت لاریجان – هتل در لاریجان – ویلا در آبگرم لاریجان – سوئیت در آبگرم – با کلیه قیمتها = هتل آبگرم رینه | رزرو هتل در رینه

محموعه اقامتی طبیعت لاریجان با مدیریت آقای رحمت اسماعیلی است که با بیش از 50 سال سابقه در عرصه ارائه خدمات اقامتی به مسافران را دارد. ارائه خدمات اقامتی از شغل های اجدادی ایشان بوده است که ایشان با گسترش این امر در احداث هتل بزرگ 6 واحدی لوکس در آبگرم ، وبلای اختصاصی و سوئیت های کوچک و ارزان بهترین انتخاب برای عموم سلیقه ها می باشد .

دره زمان پلور | شرایط خاص زمین‌شناختی دامنه‌های رشته کوه البرز، به‌خصوص در اطراف قله دماوند، به‌نحوی است که آب‌های زیرزمینی این منطقه املاح معدنی زیادی دارند و از خواص درمانی مختلفی برخوردار هستند؛ همین سبب شده است که چشمه‌های آبگرم این منطقه به‌دلیل خاصیت درمانی خود، مورد توجه گردشگران زیادی قرار بگیرند. تعداد زیادی از این چشمه‌های آبگرم در بخش لاریجان از شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارند؛ روستاهای ییلاقی و خوش‌ آب‌وهوای لاریجان در نزدیکی قله دماوند به‌واسطه چشمه‌های آبگرم خود شهرت دارند؛ روستای آبگرم لاریجان، یکی از این روستاها و از جمله جاهای دیدنی آمل به شمار می‌رود که نباید آن را از دست داد. گردشگران زیادی از لاریجان بازدید می‌کنند و همین، آن را به یکی از گردشگرپذیرترین مناطق این استان تبدیل کرده است.

دره زمان پلور

دره زمان پلور

دره زمان پلور (تنگه تازیان)

دره زمان در استان مازندران و در شهر آمل قرار دارد.

برای دیدن آن باید به لاریجان و روستای پلور بروید. وقتی در جاده هراز تابلوی پلور را دیدید، به سمت چپ جاده به جاده‌ای فرعی بروید و با دیدن پل سنگی، سفر را شروع کنید.

به‌طور کلی، پلور منطقه بسیار خوش آب‌وهوایی است. این مکان در ارتفاع ۲۳۰۰ متری قرار دارد. بهار و تابستانش بسیار دیدنی و خوش‌رنگ است؛ گل‌ها و سبزه‌های پرطراوت و خنکی هوایی که صورت‌تان را ناز و نوازش می‌کند، حسی بکر و فراموش‌نشدنی است. سفر به دره زمان حدود چند ساعت به طول می‌انجامد. یعنی اگر صبح زود به پلور برسید تا حوالی عصر در آنجا خواهید بود.

فاصله آن از تهران هم اندک و حوالی دو ساعت است. اگر تجربه گشت‌وگذار در تنگه واشی را داشته باشید، بهتر می‌توانید درک کنید که چه چیزی در دره زمان انتظارتان را می‌کشد. دره زمان هم دره‌ای شبیه تنگه‌واشی است. یعنی با رودخانه‌ای طرف هستید که با عبور از آن، وارد تنگه‌ای عمیق می‌شوید. تنگه‌ای که شما را از دو سو دربرمی‌گیرد و روی سرتان سایه‌ای خنک می‌اندازد. حالا شما هستید و آب خنک رودخانه‌ای که میان تنگه جاری است.

آب رودخانه هم گاهی کم‌ارتفاع‌تر می‌شود و گاهی ارتفاعش بیشتر است. پس باید خودتان را برای زدن به دل رودی آماده کنید که در بعضی نقاط تا بالای کمرتان هم شما را در آب فرو می‌کند. در مسیر گشت‌وگذارتان در تنگه، حوضچه‌های آبی هم خواهید دید که اگر شنا بلد باشید، تن‌زدن به آنها شیرین خواهد بود. البته یادتان باشد که عمق آب چندان کم نیست و باید نکات ایمنی را در شناکردن به خاطر داشته باشید.

بعد از اینکه به پلور رسیدید باید وارد روستا شوید و به سمت پل سنگی بروید. از کنار پل شروع به پیاده‌روی کنید و وارد رودخانه شوید. ارتفاع آب رودخانه تقریبا ۱/۵ متر است.

بهار و تابستان بهترین و مناسب‌ترین فصل‌ها برای سفر به دره زمان هستند. در فصل زمستان و پاییز، هوای این مکان به‌شدت سرد است و فرورفتن در آب رودخانه حماقتی بیش نیست. این منطقه هنوز چندان پرآوازه نشده است. یعنی هنوز هم از آسیب‌های شدیدی که انسان‌ها به طبیعت وارد می‌کنند در امان است. اما دیر یا زود، دره زمان هم مانند تنگه‌واشی پر از جمعیت می‌شود و استقبال از آن بسیار زیادتر از قبل خواهد شد. تورهای زیادی در برنامه‌های خود، رفتن به دره زمان را هم اضافه کرده‌اند. باید مراقب باشیم تا این استقبال عمومی از دره با تخریب و آلودگی آن همراه نشود. اگر راهی دره زمان می‌شوید، لطفا کیسه‌های زباله همراه خود داشته باشید و زباله‌هایتان را در طبیعت رها نکنید.

Call Now

Call Now Button