جاهای دیدنی اطراف چشمه آبگرم لاریجان

مجموعه اقامتی طبیعت لاریجان – هتل در لاریجان – ویلا در آبگرم لاریجان – سوئیت در آبگرم – با کلیه قیمتها = هتل آبگرم رینه | رزرو هتل در رینه

محموعه اقامتی طبیعت لاریجان با مدیریت آقای رحمت اسماعیلی است که با بیش از 50 سال سابقه در عرصه ارائه خدمات اقامتی به مسافران را دارد. ارائه خدمات اقامتی از شغل های اجدادی ایشان بوده است که ایشان با گسترش این امر در احداث هتل بزرگ 6 واحدی لوکس در آبگرم ، وبلای اختصاصی و سوئیت های کوچک و ارزان بهترین انتخاب برای عموم سلیقه ها می باشد .

جاهای دیدنی اطراف چشمه آبگرم لاریجان| شرایط خاص زمین‌شناختی دامنه‌های رشته کوه البرز، به‌خصوص در اطراف قله دماوند، به‌نحوی است که آب‌های زیرزمینی این منطقه املاح معدنی زیادی دارند و از خواص درمانی مختلفی برخوردار هستند؛ همین سبب شده است که چشمه‌های آبگرم این منطقه به‌دلیل خاصیت درمانی خود، مورد توجه گردشگران زیادی قرار بگیرند. تعداد زیادی از این چشمه‌های آبگرم در بخش لاریجان از شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارند؛ روستاهای ییلاقی و خوش‌ آب‌وهوای لاریجان در نزدیکی قله دماوند به‌واسطه چشمه‌های آبگرم خود شهرت دارند؛ روستای آبگرم لاریجان، یکی از این روستاها و از جمله جاهای دیدنی آمل به شمار می‌رود که نباید آن را از دست داد. گردشگران زیادی از لاریجان بازدید می‌کنند و همین، آن را به یکی از گردشگرپذیرترین مناطق این استان تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی اطراف چشمه آبگرم لاریجان

جاهای دیدنی اطراف چشمه آبگرم لاریجان

جاهای دیدنی اطراف چشمه آبگرم لاریجان

غارهای کافرکلی

قدمت این غارها به زمان های بسیار دور باز می گردد. در واقع غارهای مورد نظر ساخته دست انسان ها هستند. در آن زمان مردم برای پناه گرفتن از دست دشمنان حفره هایی را در دل کوه ها حفر کردند تا بتوانند خودشان را از دست حمله عرب ها محفوظ نگه دارند.

هنگامی که ساسانیان سقوط کردند قوم عرب به ایران حمله ور شده و عده ای برای فرار از دست دشمنان این غارها را حفر کردند. به همین دلیل است که به این غارها کافرکلی می گویند که به معنی غیر مسلمان است.

دشت لار لاریجان

این دشت زیبا و پر از گل در فاصله نزدیکی از چشمه قرار گرفته است. گل هایی که در این دشت می رویند شامل گل های زرد، شقایق وحشی، زنبق ارغوانی و … می شوند. همین طور گیاهانی دارویی هم در این ناحیه می رویند که با رفتن به دامنه کوه می توانید شیرین بیان و آویشن کوهی را جمع آوری کنید.

برای رسیدن به این دشت باید از سمت شمال غرب رینه 42 کیلومتر رانندگی کنید تا به ناحیه پلور برسید. این دشت یکی از مناطق گردشگری زیبای لاریجان محسوب می شود.

آبشار شاهاندشت

این آبشار شامل هشت آبشار کوچک می شود که در کنار هم قرار گرفته اند. در واقع آبشار شاهاندشت را می توان از جمله زیباترین بخش های طبیعت دانست. همین موضوع باعث شده تا آن را در لیست آثار ملی کشور ثبت کنند.

به شخصه توصیه می کنم که اگر دوستدار مناظر طبیعی هستید، حتما از این آبشار بازدید کنید. این آبشار از چشمه آب گرم رینه چند کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به آبشار باید از گزنک به طرف پل وارنا حرکت کنید.

حمام شاه عباسی

این حمام از آبگرم رینه فاصله زیادی ندارد. حمام شاه عباسی متعلق به زمان قاجاریه است. در آن زمان تنها کسانی که می توانستند از این حمام استفاده کنند، حاکمان قاجار بوده اند. در حال حاضر همه افراد می توانند از این حمام استفاده نمایند. از نکات برجسته این حمام می توان به معماری و سقف گنبدی آن اشاره کرد.

بقعه امامزاده هاشم

برای رسیدن به این بقعه باید در جاده هراز حدود شصت کیلومتر رانندگی کنید تا به امامزاه هاشم برسید. بقعه مورد نظر در کوه های البرز ساخته شده و در نتیجه آب و هوای خوبی دارد. امامزاده مورد نظر به خاطر معماری چشمگیر خود در نظر گردشگران بسیار جذاب است.

امامزاده محمد طاهر

این امامزاده یکی دیگر از جاذبه های دیدنی نزدیک به چشمه آبگرم رینه لاریجان است. در زمان های گذشته در این امامزاده مراسم های مختلفی برگزار می شده است به همین دلیل در نزد مردم ارزش زیادی دارد. گفتنی است که امامزاده محمد طاهر در قرن 6 ام هجری ساخته شده و در نتیجه می توانید، متوجه شوید که این ناحیه ریشه ای تاریخی دارد.

Call Now

Call Now Button