آب اسک زیبا

مجموعه اقامتی طبیعت لاریجان – هتل در لاریجان – ویلا در آبگرم لاریجان – سوئیت در آبگرم – با کلیه قیمتها = هتل آبگرم رینه | رزرو هتل در رینه

محموعه اقامتی طبیعت لاریجان با مدیریت آقای رحمت اسماعیلی است که با بیش از 50 سال سابقه در عرصه ارائه خدمات اقامتی به مسافران را دارد. ارائه خدمات اقامتی از شغل های اجدادی ایشان بوده است که ایشان با گسترش این امر در احداث هتل بزرگ 6 واحدی لوکس در آبگرم ، وبلای اختصاصی و سوئیت های کوچک و ارزان بهترین انتخاب برای عموم سلیقه ها می باشد .

آب اسک زیبا | شرایط خاص زمین‌شناختی دامنه‌های رشته کوه البرز، به‌خصوص در اطراف قله دماوند، به‌نحوی است که آب‌های زیرزمینی این منطقه املاح معدنی زیادی دارند و از خواص درمانی مختلفی برخوردار هستند؛ همین سبب شده است که چشمه‌های آبگرم این منطقه به‌دلیل خاصیت درمانی خود، مورد توجه گردشگران زیادی قرار بگیرند. تعداد زیادی از این چشمه‌های آبگرم در بخش لاریجان از شهرستان آمل در استان مازندران قرار دارند؛ روستاهای ییلاقی و خوش‌ آب‌وهوای لاریجان در نزدیکی قله دماوند به‌واسطه چشمه‌های آبگرم خود شهرت دارند؛ روستای آبگرم لاریجان، یکی از این روستاها و از جمله جاهای دیدنی آمل به شمار می‌رود که نباید آن را از دست داد. گردشگران زیادی از لاریجان بازدید می‌کنند و همین، آن را به یکی از گردشگرپذیرترین مناطق این استان تبدیل کرده است.

آب اسک زیبا

آب اسک زیبا

روستای آب اَسک

آب اسک با نام قدیم اشک روستایی کهن است که بر اساس برخی باورها اشک اول، پادشاه اشکانیان آن را به‌ نام خود یعنی اشک نام‌گذاری و به‌ مرور زمان نام آن تغییر کرده است. این روستای تاریخی با توجه به اسنادی مانند تاریخ طبرستان، قدمت زیادی دارد و بنا بر روایتی پیشینه آن را حدود 1200 سال تخمین زده‌اند. آب اسک از توابع بخش لاریجان شهرستان آمل، از شهرستان‌های استان مازندران است که از جاذبه‌های آن می‌توان به رودخانه هراز، غار آب اسک، دریاچه امامزاده علی، بقعه امامزاده اصغر و قلعه سنگی اشاره کرد. برف‌ چال، مراسم زن شاهی و رسم راه وردان برخی از آداب‌و‌رسوم در این روستاست. در مراسم باشکوه برف چال، از طلوع آفتاب مردان روستا را ترک می‌کنند و فقط زنان در روستا می‌مانند؛ این مراسم یکی از دلایل جذب گردشگر به این روستاست. از نکات قابل توجه و تامل در این روستا وجود چشمه‌های آبگرمی است که از دل زمین می‌جوشد و املاح فراوان و مواد گوگردی برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و درد مفاصل دارد.

چشمه های آبگرم آب اسک

یکی از جاذبه‌های پرطرفدار آب اسک چشمه‌های آبگرم آن است که از دل زمین می‌جوشد و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‏‌کند. این چشمه‌ها املاح فراوان و مواد گوگردی دارد که برای درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی و درد مفاصل مفید است. چشمه‌های آب اسک حاوی کلرور، بيکربنات‌ها، هيدروژن سولفوره و گوگرد است؛ این چشمه‌ها قابليت درمان بيماری‌های زيادی مانند پوست، اعصاب‌و‌روان، گوارشی، کم‌خونی، ريوی، قلبی، عفونت‌ مجاری تنفسی، بیماری‌های جلدی و مفصلی را دارند. اهالی روستا برای درمان و استحمام از آب این چشمه‌ها استفاده می‌کنند، در محله اسکلا، آب چشمه‌های اسکو لوله‌کشی شده و به دو بخش زنانه اسکو و مردانه اسکو جهت استفاده اهالی تقسیم می‌شود. زاغ چشمه، چشمه آب نادعلی، چشمه قل‌قله‌سر برخی دیگر از چشمه‌های این ناحیه است، همچنین چشمه آب‌فرنگی یا آب‌آهن که در بالا دست روستا، قرار دارد برای درمان بیماری‏‌های کم‏‌خونی توصیه شده است.

Call Now

Call Now Button